tisdag 15 april 2008

Ljusning?!

Så vaknade man UTAN huvudvärk!
Friskvårdsmassage på morgonen och allt kändes ganska OK.

MEN...i lördags skulle jag hämta ut det sista på mitt migräntablettsrecept.

Då har dom inte medicinen..självklart. Det händer i stort sett alltid! Jag ber dom beställa den. Man erbjuder mig att ta en ersättningsmedicin som jag vet inte hjälper.

Läkaren har också skrivit att man INTE får byta. Nähä säger dom! Det står inget om det.Vi får ringa din läkare och kolla och så får du komma tillbaka tisdag morgon och hämta din medicin. Orkade inte strida mer och medicinen fanns ju ändå inte. Lönlöst!

Tillbaka idag. Det är ju tisdag och äntligen kan jag få min medicin. Nähä säger dom. Det står inte att vi inte får byta ut den och din läkare har vi inte fått tag på men vi har fått hem din medicin.

Dom visar glatt upp asken. Dom ringer läkaren som är upptagen till kl 14 och ber mig att komma tillbaka efter 14.
Då blir jag GALEN!!! Säger att jag kan inte hålla på att köra fram och tillbaka. Man får ju migrän av det här och även av att veta att jag kanske inte kan få ut min medicin när jag kommer till apoteket.

Frågar expediten om hon inte tycker det är märkligt att jag kunna hämta ut 2 ggr på det här recepetet och då har man visat mig att det står att det inte får bytas till nå´n annan.

Ja fast vi har våra regler säger hon. Jag säger att jag förstår men att det är ändå märkligt och att patienten inte ska behöva sitta emellan och JAG TÄNKER INTE KÖRA HIT EN TREDJE GÅNG!

Då får jag höra: är du verkligen säker på att det är det recpetet du har hämtat ut på?! Ja det vet jag sa jag och så sent som för en vecka sen när jag hämtade ut för andra gången på det här recpetet så säger dom att nu har du en gång kvar på det .

När hon kollar så visar det sig att JAG har rätt. Det är samma recept men när man ska hämta ut för sista och 3:e gången så är texten:FÅR EJ BYTAS borta!!!

Eftersom jag varit förutseende och ringt efter nytt recept på morgonen så har jag så´n tur att det nya kommer in när vi står och dividerar med varandra och där står:FÅR EJ BYTAS.

Då plötsligt får jag ut min medicin. Även den som var kvar på det förra recpetet där inte dom viktiga orden stod för att nå´n på ett annat apotek tydligen manuellt tagit bort läkarens text.
Det var den förklaringen jag kunde få.

Ingen ursäkt fick jag men jag fick i allafall efter en lång stunds dividerande ut mina 6 tabletter som kostar en förmögenhet och antagligen kommer dom att gå åt snabbt för nu är huvudvärken tillbaka och det kan man tacka apoteket för.

Kanske inte bara dom för nu stinker det ute igen från det stora pappersbruket!

Inga kommentarer: