lördag 10 maj 2008

Besök hos äldsta dottern

Så blev det då äntligen en resa till äldsta dottern!!!
Vilken glädje!!!
Sommarväder och vardagsutflykt med båda mina föräldrar.

Precis som när man var liten eller kanske inte riktigt liten för jag fick sitta i framsätet och jag blev bjuden på glass.

När vi kom fram och tagit oss upp för alla trappor till dotterns och svärsonens lägenhet så blev det fika. Bullar och havrekakor med CHOKLADbitar i.
Vilka bullar hon hade fixat! Såna hade aldrig jag kunnat klara av. Undrar om hon kan lära mig?!
Gott fika med andra ord.

Sen blev det utflykt till stadsparken och vi hittade ett jättefint fågelmusée. Jag som är uppväxt med en fågelskådare.
Vi skulle ha tittat på de levande djuren men nu blev det nå´t helt annat.

Därefter beökte vi en fantastisk affär med...ja man kan säga att den levde upp till sitt namn diverseaffär.
Sååå spännande att titta runt i alla dessa rum och ut därifrån kom man förstås med välfyllda kassar.

Det var dags för att äta och nu blev det besök på ett av dagens köpcenter. Helt annan miljö men trevligt det med och jättegod mat.

Efter allt detta återlämnades dottern för att vi sen skulle bege oss hemåt.

Mamma satt i baksätet och var varm och törstig och ville ha glass...

Brukar det vara mammor som håller på så?! Hade för mig att det brukade vara några andra...

Jag som i det här läger var barnet i bilen var helt tyst och snäll.

Så blev man bjuden på glass igen och dricka...

Nu var det ju inte så att jag bara satt där och blev bjuden på allt om några läsare skulle tycka nåt.. Jag såg faktiskt till att föräldrarna fick en rejäl middag.

Vi var trötta och nöjda när vi kom hem!

Fast visst går en dag fort och man hade velat hinna så mycket.
Det får bli fler besök i stället.

Kanske kan hon då lära mig baka såna där fina snurrade bullar med vaniljkräm i då?!

Inga kommentarer: