onsdag 21 januari 2009

Tre gånger mamma alltid mamma, två gånger storasyster alltid storasyster

Förra veckan fick jag mail från lillebror, snart 35 år
Han hade fått influensa och det nästan 40 mil härifrån!!!
Åh vad jag önskade att jag kunnnat komma med Kalle-Ankatidning och annat uppmuntrande

Även om jag inte är jätteförtjust i baciller så är jag övertygad om att jag skulle vågat mig dit en liten snabb påhälsning
Dessutom är jag vaccinerad

Det som sen händer är att lillebror smittar sin son och då vill man inte heller vara 40 mil ifrån
Även om jag vet att han blir väl omhändertagen...är man storasyster så är man

Så drabbas jag då själv av en förkylning men inte alls så svår som lillebrors och brorsonens men...

Vad får jag höra när jag meddelar vår äldsta dotter,snart 24 år, hur synd det är om mig för att jag har blivit sjuk?!

Hon är sjukare än jag och 20 mil bort!!!
Har ingen mat hemma och ingen hemma just då som kan hjälpa henne med allt som jag borde ha gjort
I och för sig värker halsen så hon kan ändå inte äta utan bara dricka vatten men ändå...
Vad jag våndas

På kvällen försäkrar jag mig emellertid om att hennes pojkvän tar väl hand om henne

Idag var läget ännu sämre och eftersom jag själv inte är frisk så blir jag tvungen att fråga henne om kanske pappa ska köra 20 mil till henne och pyssla om henne?!

Fick till svar att hon klarar det själv
Vilket helt säkert är sant men är man mamma så är man

Igår får jag sen höra hur mellandottern lider av dunkande huvudvärk sen en vecka tillbaka!?
Varför har ingen sagt nå´t?!
Jag behöver bli underrättad!!!
Hon är bara 4 mil bort och jag kanske skulle ha ryckt ut
Fast kanske inte huvudvärken hade blivit bättre om jag kommit farande

Det kanske inte är meningen att man ska veta allt längre men är man mamma så är man
Så får jag också veta att pojkvännen lider av fågelinfluensan?! Även han 4 mil bort.

Nu börjar det bli riktigt jobbigt

Jag skulle vilja ha alla här och ha koll men jag undrar hur jag skulle ha betett mig med alla dessa baciller i huset.
Jo jag vet att min omgivning har svar på det men det behöver ni inte svara på.
Tack för det!

Nu går dagarna ut på att kolla läget via sms och hoppas på bättring.

Själv blir jag väl omhändertagen av yngsta dottern som passar upp på mig när hon kommer hem från skolan
Maken löser av när han avslutat sin arbetsdag


Inte nog med det här
Lillasyster,4 mil bort, meddelar via sms att hon opererat knäet och precis kommit hem
Jag frågar så mycket jag kan komma mig för via sms och tror jag har lite koll där också
Som sagt är man storasyster så är man


Måtte snart allt vara i sina vanliga gängor igen så jag har lite mer kontroll på tillvaron

1 kommentar:

Anonym sa...

Bara tanken kunde ha gjort en friskare! Tack...
Lillebror