måndag 13 april 2009

Påskafton


Gemensam frukost med ägg och sill och en hel del annat
Handling för det är alltid nå´t som tar slut eller som man glömt
Sen till min stora glädje så vill våra barn med respektive 17-25 år...
Ja dom vill fortfarande att påskharen kommer
Dom vill fortfarande måla ägg

Jag vill inte tro att det är för att jag älskar alla dessa "barnaktiviteter" även om dom tar mycket hänsyn till mig och min envishet att aldrig bli riktigt vuxen...
Jo jag är helt säker på att dom vill det här lika mycket som jag

Så det blev att smyga med att fylla äggen, gömma dom och sen se på när dom letar och letar
Åh vad det är kul!!!
Så var det då äggmålning
Jag känner mig helnöjd när jag kan bevaka denna roliga aktivitet

Nyinköpta tuschpennor för dom hade torkat upp och inte hade vi några vattenfärger heller mer än lite mer avancerade färger som jag och yngsta dottern använder vid bildskapande
Visste inte om dom var så hälsosamma att ha på äggen

Så blev det påskmiddag med allt som hör det till
Kvällen fördrevs med sällskapsspel
Jättekul

Så orkade vi då äntligen klämma ner lite av efterrätten som vi inte orkat efter maten
Cheesecake i två varianter...med hjortron eller om man hellre ville ha med hallon, björnbär...

Inga kommentarer: