måndag 13 april 2009

Påskdagen


Vi trodde det skulle fortsätta det här fina, varma, soliga påskvädret men inte idag
Vi hade räknat med att sitta ute och grilla makens nya specialtet cevapcic
Både till vegeterianer och andra

Men morgonen bjöd på ett disigt och kyligt väder och vi väntade och väntade men det gav inte med sig
Den tappra maken ställde sig i allafall ute vid grillen men måltiden intogs inomhus
Det var i allafall himla gott och verkade uppskattas av alla runt bordet

Efter maten var det dags för äldsta dottern med pojkvän att ge sig av hemåt
Mellandottern med pojkvän hade inte så bråttom men har ju inte heller lika lång resa

Vi hann med att få i oss lite av mormors påsktårta och sen leta lite bland resterna som kunde få följa med mellandottern hem för att dyrga ut hennes studentkassa lite
Så var vi då bara tre igen och alla försvann på var sitt håll
Yngsta dottern upp på sitt rum
Maken ut och tvätta och städa bilen
Jag satte igång med nå´t som jag ständigt håller på med...letar
Den här gången var det ett mönster på en sjal...
Kände att det var helt lämplig tidpunkt att äntligen börja med den här i lugn och ro men...
Det blev ett letande och när jag äntligen hittade mönstret så hade lusten att sticka tagit slut
Men jag skulle minsann inte ge upp!!!
Satte mig ner och efter tre försök att förstå mönstret gav jag upp i allafall och nu väntar jag bara på att kunna få hjälp att fatta men det får vänta till efter helgen

Inga kommentarer: