lördag 6 juni 2009

Studera

Tänk...
Jag sökte elevassistentutbildning på distans
Kom igenom första uttagningen
Så blev man då kallad på intervju
Jag försäkrade mig om att det här måsta jag klara

Det var många övertalningsförsök av mig själv
Gång på gång inne i mitt huvud


Fick maken och yngsta dottern att följa med som stöd
Dom skulle hitta på nåt under denna dag men dom fanns där i närheten i allafall
som jag var tvungen att genomgå det här


Så var jag då iväg och intervjuerna var i grupp till min stora fasa...
Känns som om man har minnesluckor från den dagen


Allt över och så damp det ner ett brev
Jag var en av dom som kommit in!


Känns riktigt kul och hoppas att jag även ska klara av resten
Det var ju så länge sen man läste
Det blir till att övertala sig själv igen att fixa det här

Inga kommentarer: