tisdag 24 november 2009

Lördag

Nu är vi hastigt och lustigt framme vid fredag em och äldsta dottern dyker upp för att fira sin lillasyster.
Den dagen var förövrigt en röra utan dess like innan det hann bli em. Det började med att jag skulle iväg och jobba och jag vaknade med huvudvärk. Jag är ju en så oerhört förutseende människa:-) så jag hade ställt i ordning allt som jag skulle packa in i bilen, i vår lilla bod. När jag kommer ut dit så ligger det lite flisor på trappan och jag får för mig att nå´n försökt göra inbrott så snabbt in till maken och berätta men han tror inte på det varken då eller efter att han har sett hur det ser ut.
När jag ska sätta mig i bilen vad händer?! Jo gylfen i byxorna går sönder. Snabbt in och buyta. När jag sen åkt mina 4 mil och kommer till parkeringen tar jag upp parkeringspengarna som jag så noga räknat ska räcka tills jag slutar...jag stoppar i och ser att jag räknat fel...jag säger högt NEJ DET ÄR INTE SANT!!! Den som står jämte mig talar snällt om att jag kan trycka på ångerknappen och betala med kort istället och så hoppas hon att min dag ska bli bättre än den börjat.
Så hör jag hur ambulansen närmar sig...gissa jo när jag kommer farandes med mina väskor så ska ambulansmännen in just i den trappuppgång jag ska in i. Jag ställer mig utanför och väntar för jag vill ju inte hindra deras arbete.

Det visar sig att det är svårt att ta sig in i lägenheten så dom säger till mig att jag kan gå in dit jag ska. Vi det laget har jag fått hjärtklappning men det lugnar sig snart och efter att ha slutat jobbet och helghandlat mat så åker jag hem och då har äldsta dottern precis anlänt.

Vi bestämmer oss för att gå ut och äta på lördagen och då måste man tänka till...var kan dom ta in en med rullstol och två gipsade ben...det visade sig att det inte gick överallt men vi fick i allafall en lyckoträff på en krog och vi fick en jättegod måltid som passade tom äldsta dottern som är vegeterian och vi fick ytterligare en chans att fira den myndiga. Tyvärr har jag ingen bild på det för innan vi han ta kort hade vi ätit upp den vackert upplagda maten...

Inga kommentarer: