tisdag 24 november 2009

Söndagen


den går i samma tecken som fredagen och allt är en väldig röra...jag vaknar med migrän och vi som skulle vara med på en julmarknad. Maken får åka på valpkursen själv och jag försöker kurera mig men det går inte så bra. Till slut ringer jag och säger till arrangörerna att vi inte kan komma

men dom vill att vi kommer dit med våra saker i allafall. Så maken åker som en tätting. Hem från valpkurs iväg med alla grejer hem igen och snabbt få i sig lite mat, sen är det äldsta dottern som ska skjutsas till tåget så dom hinner iväg precis i sista minuten och sen skulle maken plocka upp min mamma på hemvägen...hon har varit hos min syster och hjälpt henne städa eller rensa eller nå´t sån´t annat kul som min mamma älskar...inget jag har ärvt...


När maken lämnat av henne hemma hos sig så har han vår yngsta dotter sittandes och vänta för att få äta middag ihop med honom. Dom intar måltiden som äldsta dottern hann fixa innan hon gav sig iväg. Sen är det dags att åka och hämta våra grejer på julmarknaden...när han kommer hem så kan man inte annat än skratta...försäljningen har gått så dåligt så jag har aldrig varit med om nå´t så´nt förut...Två halsband sen kommer det roliga...eftersom dom var så bussiga och ställde upp och hjälpte oss sälja och det var verkligen fantastiskt...ja då har maken sålt en av mina sjalar med rejäl rabatt till en av dom som hjälpt oss och sen har han gett bort ett smycke till en annan...sen var det då en sjal till och den bytte han bort mot tre strutar godis:-))) Jag hade skänkt en kudde och smycken till vinster...lite mer än vad man skulle eftersom dom var så snälla och hjälpte oss. Jag tror varken jag eller min make är några affärsmän eller?!
Sjalen såld med rabatt är på bilden sen var det en grön sjal i kärleksknutar och mohairgarn som han bytte till sig godis för:-)

Inga kommentarer: