måndag 25 januari 2010

Helgen som varit



Det blev en riktigt bra helg...
Natten innan dotterns examen skulle vi sova över fyra pers+en hundvalp i ett rum
Mycket sömn blev det inte men ändå tycker jag det gick bra
Fredagen var det akademisk högtid och dottern fick sin sjuksköterskebrosch
Pampigt och stämningsfullt
Vi hade fått order av dottern att vi skulle vara som vi brukar...
Brukar vi inte det?!
Jag som trodde att jag inte kunde vara på nå´t annat sätt än jag är?!
Vi var i vilket fall oss själva vilket i det här fallet innebar att man snyftade sig igenom
högtiden:-)
Hopplös har man blivit med åren
Så var det firande efteråt med jättegoda smörgåstårta och gott fika och fler släktingar som trillade in...
Jättetrevligt och jättegott
Eftersom jag hade en studiehelg så behövde jag och maken bege oss hem lite före dom andra...
Våra två andra döttrar hade bestämt sig för att stanna kvar ett par dagar hos sin storasyster
Maken lämnade av mig på skolan på hemvägen och jag lastade in i mitt rum...upptäckte att jag fått ett så´nt litet rum...fick nästan klaostrofobi, dessutom var det myrgift utlagt och det var levande myror mitt i denna kalla vinter?!
Ingen fåtölj fick plats och där som jag bukar sitta och sticka mig igenom helgkvällarna

Jättebra lektioner och också kul förövrigt blev det i allafall
Kort sagt en innehållsrik, lärorik och rolig helg
Fick också bla dessa fina skålar i försenad fördelsedagspresent av dottern med sambo...dom piggar upp i den envisa vintern som lagt sig över oss


2 kommentarer:

Cina sa...

Grattis till nya "Syrran"- och visst ska man snyfta in en examen- det hör till :-))
Jättefina skålar och det e alltid kul med presenter ju- det ligger en o väntar på dej här så nu får vi snart hitta en dag då vi tar fram stickorna och temuggen /kram

Mia sa...

Jo det är väl så att man ska snyfta då. Men tänk när Matilda spelade tvärflöjt solo på en avslutning...vi snyftade så vi inte kunde ta nå´t kort...såg ingenting i kameralinsen:-)))Gissa vad hon tyckte när vi berättade att det inte blev några bilder:-)