torsdag 28 januari 2010

Våra kära döttrar

var nog tacksamma idag att dom befann sig flera mil från sina föräldrar:-)
Jag skulle ut med hunden och troligtvis stämmer det som mellandottern ständigt frågar sig:varför blir du aldrig vuxen mamma???
Det har ju snöat och snöat och det har plogats upp stora snövallar där jag brukar gå med Otto

Så säger jag till honom kom igen nu nu tar vi oss igenom den här stora snövallen!!! Jag går först men eftersom jag inte är så lätt så sjunker jag rakt ner långt över knäna vilket gör att jag viker mig som en fällkniv och blir liggande på magen med armarna rätt ut.
Hunden tittar förvånat på mig
Han står fortfarande nedanför vallen
Där ligger jag och gapskrattar högt för mig själv

Hel jag snöig
Hade jag inte upptäckt att det lyste fönstren i huset precis intill vallen så hade jag absolut vänt på mig och passat på att göra en snöängel när jag ändå låg där
Så tar jag mig upp och får Otto över snövallen

Vi pinnar på och så äntligen kommer vi till en ny snövall
Den här tar vi säger jag
Jag först och hunden efter och den här gången klarar jag mig betydligt bättre...kanske beror det på att den här vallen är i nedförsbacke så tack och lov lägger jag mig inte på magen där
Otto skuttar lätt efter


Så när vi kommer hem vill han inte gå in så han får vara ute och jag försöker få bort en del av snön i grindhålen
Otto sitter mitt i sin hage i snön och ser ut att filosofera

Då dyker maken upp för att äta lunch och då vill Ott genast ut
Jag tar honom i kopplet och frågar maken...kan jag släppa honom till dig?
Ja sjävklart får jag till svar

Hunden far iväg och tycker det här är jättekul men han försvinner snabbt förbi husse som ser ut att tycka det är minst lika kul
Så slänger han sig i värsta målvaktsstil och får tag i kopplet(han är fd målvakt)...
Han lägger sig raklång på mage mitt på den snöiga lilla väg där vi bor

Glasögonen flyger av och täcks av snö och där ligger han och skrattar och Otto ser förundrat även på husse denna vinterdag
Det kanske bara är som jag tror att döttrarna var tacksamma att dom befann sig på annan ort men kul hade VI i allafall:-)))

5 kommentarer:

Tilda sa...

Jag hade velat vara med och leka med er i snön. Det där om att du ska bli vuxen nån gång, det har jag gett upp för länge sen ;)

Mia sa...

Åh va kul det hade varit om du hade varit med!!! Bra att du inte jobbar ihjäl dig för att din mamma ska bli vuxen. Känns väl bra att kunna lägga ork och tid på annat kanske;)
Efter all den här snön så kommer det säkert bli mycket vattenpölar som vi kan se fram emot;)

Linnèa sa...

Haha, först tänkte jag att det hade varit kul att se kort på det. Sen ångrade jag mig. Haha. Jag fick en kul bild i huvudet över hur det såg ut, det räckte :D

Mia sa...

När jag låg på magen och kravlade i snön så kunde jag inte få upp mobilen ur fickan och ta ett kort och när maken lade sig raklång så han jag helt enklet inte med...målvakter är snabba...Det är nog tur att det inte blev några bilder och bilden i ditt huvud stämmer säkert med verkligheten:-)

Carina sa...

haha...så härlig du är Maria- kan se det hela framför mej- undrar vad Otto tänkte :-)
Han har ju världens roligaste matte och husse och du- bli ALDRIG stor :-)))))