tisdag 6 juli 2010

Stickträff



Hade några härliga hantverks och stickkompisar hemma...dom kom med examensblommor.... Jättevackra färger ihop...

Jag skyller på värmen...hade fixat sallad och skulle bjuda på en jordgubbspaj till efterrätt...
Blir full skratt av min tankspriddhet...när jag står och rör i margarinet i pajdegen...det ska vara smält til den här degen, tycker jag att den känns ovanligt lös...
då kom jag på att jag hade tagit 225 g margarin och det kändes bekant med vilken temperartur i det skulle vara i ugnen...när jag kastade en blick på ugnsvärmen så står den på 175 grader...altså hade jag förväxlat lite...175 gram margarin skulle det vara och 225 grader i ugnen...maken löste det åt mig genom att räkna ut hur mycket jag skulle lägga till för att få rätt propotioner...ugnsvärmen höjdes...

Inga kommentarer: