måndag 26 juli 2010

En sjal




blev det av garnet från Carina!!! Det kändes plötsligt logiskt att göra en sjal av garnet från denna sjalstickande vän och så när vädret slog om från 35+ och strålande sol till 12+, blåst och ösregn så blev valet ännu lättare...en varm, go´ och lättstickad sjal i det här härliga blårosa garnet. Jag tog ett lite tunnare garn färgat med fläderbär och virkade en lite volangig kant...
undrar om nästa projekt ...
har ett rosamelerat garn som kommer från samma stickande vän...
jag funderar...
skulle nog vilja göra en lång sjal istället...att sno några varv om halsen...men jag vet inte om min idé i huvudet fungerar...får tänka lite till och se om jag kan verkställa:-)

1 kommentar:

Carina sa...

oooh va fin den blev- kanonläcker Maria!!! Du har alltid så bra ideer- tycker din nästa ide var jättebra också!!! Kram och krya på dej!