torsdag 20 januari 2011

Det var ett tag sen MEN...

















det har hänt så mycket...jag har fyllt 50 år och visst är det väl så att ju äldre man blir ju fortare går tiden?!Jag har nog helt enkelt inte hunnit skriva här...

Närmaste familjen hade under en längre tid varit hemlighetsfull...Jag lät dom hållas:-) Älskar överraskningar och jag älskar att fylla år!!! Känner mig inte vuxen alls på det sättet, för då ska man väl inte tycka om att fylla år eller?!

Jag har verkligen en fantastisk familj som inte kunna undgå att jag gillar att fira. Givetvis ville jag också att det skulle stå i tidningen att denna stora dag närmade sig. Tidningen bad mig skriva och skicka in en bild och det gjorde jag gärna men vad hände sen...dagarna närmade sig och inget i tidningen.
Dagen före kom äldsta dottern med sambo hem och skulle förbereda detta som jag inte fick veta nå´t om...Vaknade förstås först av alla när det verkligen var lördagen den 8 januari...var uppe och fick gå och lägga mig igen, i väntan på frukost på sängen...varm choklad och vispgrädde...nej det kan inte ha varit 50 jag fyllde! Slog upp tidningen inget idag heller:-( Visste då att en del som velat komma skulle missa att det var fira 50 som stod på programmet...

I vilket fall som helst blev det en härlig födelsedagsfrukost med sång av två av döttrarna (den andra skulle anlända senare) och maken.
Maken och yngsta dottern hade hela dagen före bakat muffins av alla dess sorter, så efter frukosten tog yngsta och äldsta dottern sig an att dekorera dom. Dom blev så fina!!!

Hade talat om för dom som undrade att det var drop in mellan 13-16. Mellandottern med sambo dök upp med maten: en helt underbar planka med italiensk mat!!! Precis vad jag önskat mig:-)
Så började folk att dyka upp och vilken dag det blev...det kom nära och kära från alla håll och kanter...familjen hade till och med i smyg lyckats få hit en av mina morbröder och hans fru...dom hade fått åka långt på vintriga vägar och min älskade lillebror som har 35 mil hit och nyligen varit hemma på jullov hade tagit tåget hit...fattar inte...hade tänkt att inga ville ge sig iväg mitt i vintern och efter alla helger och att jag fick nog fira när det blev lite varmare ute men så kul att så många kom...visst det blir nog att fira en gång till,för det var flera som hörde av sig om att dom inte kunde komma just då men jag firar gärna igen:-)

Det var blommor och fina nedskriva verser, roliga presenter, pengar, häfte med bilder från min uppväxt och så fick jag det som jag aldrig kunnat tro...i hemlighet hade man haft en insamling till ett växthus till mig...det har varit en så´n där dröm jag har haft...jag älskar att odla...och det kommer bli ett där man kan få plats att sitta i och sticka och begrunda allehanda vardagsting...Vilken dröm man har att se fram emot mitt i kalla snöiga vintern...men det är redan ljusare och det känns som om det inte är alltför avlägset att se växthuset fyllas med allehanda växter...det är väldigt fint i alla fall när man föreställer sig hur allt kommer att växa...

Det blev alltså en väldigt lyckad födelsedag som man kommer att minnas och jag kan inte annat än tacka alla som gjorde "min dag" så bra, alla som lagt ned så mycket jobb och alla som tog sig hit!!!

Inga kommentarer: