måndag 21 december 2009

Julklappshandling


Jag är en person som aldrig stressar inför julen
Det brukar alltid lösa sig det mesta och inte gör det nå´t om det blir nå´t som glöms eller att det inte blir som det brukar vara...
Idag skulle jag och yngsta dottern handla julklappar men det blev inte riktigt som vi tänkt
Vi hade ett annat ärende inne i stan och hade en tid och passa

Det är en hel del snö på gatorna och yngsta dottern som sitter i rullstol nuförtiden efter en operation i fötterna fick skumpa fram på dåligt skottade trottoarer

Affär 1 gick bra för där skulle hon handla
Affär 2 var svår att ta sig in i...flera centimeter gnagglig is vid ingången men vi fick hjälp av en trevlig medmänniska
Väl inne i affären upptäckte vi att det vi skulle ha fanns på nedre botten och hissen låg en bit ifrån, utanför affären, inte fanns det plats för rullstol att ta sig fram på den våning vi befann oss på heller
Affär 3 gick sämre där skulle jag handla och inte hade jag fått mig mitt bankkort nähä minsann
Dottern fick lösa ut mig:-(

Så var det dags för att passa den tid vi hade och tänkte att maken kan under tiden vi är upptagna...föra över pengar från mitt konto till dotterns så att vi kan fortsätta julhandla när vi är klara med det bokade besöket

Han fixade det men var lite osäker på om det var till rätt konot han satt in pengar så det bästa vore om vi besökte en bankomat för att kolla saldot, tyckte han

Vi insåg ganska snabbt att åka och leta parkering och lasta ut rullstol och guppa iväg till en bankomat på det ställe där det var flera cm is nej det gör vi inte

Nästa lysande idé är att vi åker till en mataffär där man kan ta ut pengar så ser man ju om det går att ta ut....
Sagt och gjort beger vi oss iväg till en stor mataffär men vad händer där?! Inte nå´n parkering ledig som det går att lasat utt rullstol på:-(
Alla handikappparekeringar upptagna och alla andra parkeringar för trånga
Vi beger oss hemåt nästan utsvultna men bestämmer oss för att handla på hemmaplan
En rullstol i knagglig snö och en kundvagn med fyra stora matkassar
Vi klarade det!
Kände oss riktigt tappra och duktiga men precis när vi ska packa in i bilen så backar tanten i bilen jämte oss ut och när hon börjat backa så stannar hon upp och man tänker då har hon sett oss då!!!
Men icke, rätt vad det är trampar hon gasen i botten och vi skriker högt och det är rena turen att hon får stopp på bilen 10 cm från dottern nyopererade fötter
Hon tittar i backspegeln för i rutan bak kan hon inte se nå´t för den är helt igenisad
Sen kör hon!!!
Jag var helt övertygad om att hon märkt vad som höll på att hända men eftersom hon bara kör iväg så antar jag att hon inte sett oss...
Vi är lite tagna men till slut kom vi hem välbehållna
Skönt att ortopeden inte behövde få besök av oss igen

Nu får vi ta nya tag imorgon och hoppas bli klara med julklappsköpen

Inga kommentarer: