tisdag 1 december 2009

Snabba små ärenden hahaha...

Idag erbjöd jag mig åka och handla lite små ärenden och ta hunden med så han fick en utflykt. Han gillar att få följa med.
Första ärendet var till djuraffären.Nu skulle det köpas en sele och testa om det fungerar bättre än koppel...
I affären blir jag avrådd att köpa en sele till en valp...Vår valp biter i kopplet och drar ibland så mycket...

Vi har blivit föreslagna alla möjliga tips för bitandet i kopplet och det går verkligen framåt men idag var det ett bakslag så då töänkte jag nu... Vinäger på kopplet det tycker inte hundar om....men vår hund tyckte det var helt ok och slickade frenetiskt. Ta med en strumpa, handske eller nå´t annat som han kan ta istället-jättekul 2 sekunder sen läggar han den ifrån sig och biter i kopplet. Det här händer mest när vi är på hemväg

Jag bestämmer mig till slut för att köpa en länk...i metall att sätta närmast halsbandet att förlänga kopplet med. Det borde inte va lika härligt att bita i.
Funkade faktiskt riktigt bra när jag var ute första rundan


Så snabbt in i mataffären och på väg in blir jag stoppad av en mobilförsäljare.NEJ jag ska inte ha en mobil men ni kanske kan hjälpa mig att låsa upp den som blev spärrad för att jag inte fyllt på kortet när vi var inlagda på lasarettet???

Får till svar att det vet dom inte hur man gör men jag är på envist humör så jag säger att det är bara det jag vill. Här ska inte köpas nå´n mobil!!!
Till slut ringer dom ett samtal och säger sig ha löst det åt mig sen börjar allt prat om erbjudanden...jag ifrågasätter och dom ringer tre samtal till så jag får svar på mina frågor. Rätt vad det är så har jag köpt en mobil?! Det här är verkligen inte likt mig! Intalar mig själv att det var nog rätt bra i allafall eftersom mina telefoner krånglat och den här är inte operaratörsbunden så vem som helst i familjen kan använda den i reserv. Så nu har jag en ny mobil som jag inte vet hur man använder:-(

Väl inne mataffären står jag i kö.
En tant före mig sen en ilsken man som just blir expedierad(hm...stavas det så?)
Han talar om för den kassör som ska gå på rast att han får minsann sluta prata med den som han just handlar av. SLUTA STÖRA KASSÖrSKAN NÄR HON HAR EN KUND!!!

Jag fattar ingenting. Kassören är en lågmäld person som bara skulle lämna över information eftersom det var skiftbyte! Hallå var det nå´t att bli arg för?!


Så är det tanten före mig...hon säger till mig att jag kan ställa min ourplockade kundkorg i högen av tomma för hon behöver inte ställa sin där. Nej men det är klart sa jag jag väntar till du är klar säger jag,så håller jag den så länge. När tanten är klar flyttar jag på mig för att hon ska komma fram. Då vänder hon sig och tänker inte alls sätta sin korg där utan i kassan bredvid?! Jag flyttar mig så hon ska komma fram men efter att hon gått lite hit och dit och jag flyttat på mig 5 ggr och tagit bort min korg från högen där hon nu plötsligt vill ställa sin så ställer jag ner min korg.
Vad händer!?

Hon säger: nu får du allt flytta din korg så jag kan sätta i min!!! Då har mitt tålamod tagit slut så ja säger jag har ju flyttat på mig 5 ggr nu!!!

Får till svar: jamen flytta du på din nu så kan jag sätta min korg där!!! Jag flyttar den återigen och så säger hon:sådärja nu gjorde du rätt!!!Såsödu nu är det rätt!!!
Inte nå´n gång tittar hon på mig.

Dessa små ärenden tog sin lilla tid och hem kommer jag alltså med ett koppler istället för en sele och jag föklarar för maken att det blev en förlängning till kopplet istället.Förklarade vad dom sagt och avslutar med att det är ju rätt dyrt med en sele också nu när han är valp och växer så mycket.
Sen säger jag men jag har köpt en ny mobil!!!
Så det var inte dyrare än en sele hör jag från en undrande make:-)

1 kommentar:

Linnéa sa...

ibland undrar man hur en del människor tänker faktiskt. Hade det varit jag hade det slutat med att hon fått korgen över huvudet.