måndag 27 september 2010

Höstrusk








Idag är det verkligen höstrusk...fy vad det blåser och regnar.
Vi har ju haft en fantastisk sommar och en jättehärlig höst även om jag inte är en höstmänniska. Jo jag gillar att plocka svamp, ta hand om frukten och fylla skafferierna som en ekorre men mörkret blir bara värre och värre att stå ut med ju äldre jag blir...
Jag får väl lära mig att ha ro till att sitta och mysa i mörkret framför brasan men det känns som om det är en lång vägs träning tills jag kommer dit. Lite konstig är jag nog, fast bara lite...för jag längtar efter att plocka fram en stickning och bara sitta och sticka i lugn och ro framför kakelugnen. Jag ser allt så idylliskt framför mig, men när jag väl sätter mig där så blir det fem minuter och sen börjar det krypa i mig och jag börjar springa omkring...jag får lägga mig i hårdträning inför målet att klara det.

Nå´t som i alla fall är vackert med hösten är färgerna och skiftningarna i naturen...det går inte att komma ifrån...men jag räknar i alla fall redan dagarna fram till det vänder igen och börjar ljusna...

Inga kommentarer: