tisdag 22 mars 2011

Otto




När vi kommer hem eller om han är ensam hemma, så har Otto en vana att bära omkring på våra tofflor. Han gör inget med dom bara bär dom och brukar till sist bädda ner dom i sin korg. Noga, noga väl inbäddade(eller han tar bara en toffel eller sko)ligger dom i täcket i hans hundkorg. Häromdagen fick vi för oss att vila på em...vet inte om det är åldern. Snabbt var han framme och snodde en av mina tofflor. Efter en stund masade jag mig upp för att försäkra mig om att han verkligen inte försökte äta på den. Det stämde. Han satt en bit ifrån den och bara vaktade den, men när jag kom var han snabb och bar bort den på säkert avstånd ifrån mig. Jag gick och lade mig och hörde en konstig andning...upp igen och vilken syn! På köksgolvet ligger han på sidan och har tryckt in hela nosen i min toffel. Andas genom hålen...han låtsas som om han inte ser mig. När jag försäkrat mig om att han får luft så vänder jag och ska gå därifrån då himlar han med ögonen och somnar med nosen intryckt i min toffel...verkar vara ett snabbt och säkert sätt att somna på om man har sömnsvårigheter...

Inga kommentarer: