onsdag 29 februari 2012

Lediga dagar...


Efter en ganska intensiv förra vecka, så har den här inletts lite lugnare. Efter en del måsten på måndag förmiddag, så gjorde jag en utflykt med min mor på eftermiddagen. Hade lovat mellandottern att hämta garn, som jag lagt undan åt henne i en garnaffär. Det blev första anhalten och givetvis kom jag hem med två garnnystan till mig också. Vi hann sen med att ta en härlig fika och tre besök på loppisar. Lite småfynd gjorde jag...lite att gjuta betong i och lite virkade duka att gjuta av eller att använda som schabloner till lite annat kreativt.

Färden gick sedan vidare för att lämna av mellandotterns garn hos henne. Jag visste att hon inte var hemma, men kollade med hennes sambo om när han skulle dyka upp. Det skulle dröja, så jag sa till honom att då slänger jag in garnnystanen genom brevinkastet.

Först skulle vi bara göra ett nytt försök att få tag på min lillasyster, som det skulle överlämnas ett par vantar till, som min mor hade stickat.
Jodå hon dök snabbt upp och fick vantarna. Min mamma gick till ytterligare ett loppis under tiden,som jag skulle springa upp och lämna ifrån mig garnet.

Jag petar in första nystanet...Det sätter sig fast alldeles och brevinkastet blir stående och gapa...tänker att jag måste ha tag i nå´t att peta med. Det jag hittar att förlänga mina fingrar med är ett nässpray som ligger kvar i sin förpackning...Det är det längsta jag hittar och sagt och gjort så börjar jag trycka med det mot garnet. Så sitter även nässprayet fast å jag tänker att dotterns sambo kan inte komma hem och se att det sitter fast saker i och på väg ner i brevinkastet. Nässprayet får jag loss men nystanet sitter fast.
Jag bestämmer mig för att ringa lillasyster som jobbar i huset mitt emot. Hon kommer snabbt till undsättning med en linjal i högsta hugg:-) Vi får loss nystan ett och sen får vi en väldans snits på att få in dom andra...jag trycker och hon petar med linjalen. Det kommer en man och går förbi och tittar lite undrande...inte konstigt och vi är väldans fulla i skratt.
Så blev i alla fall garnet levererat till slut:-)

Inga kommentarer: