måndag 6 februari 2012

Kallt










Även om jag helst hade velat ha vår nu, så kan jag ju inte annat än erkänna att det är oerhört vackert ute. Lider visserligen med snödropparna, som visade sig för en månad och som nu har flera decimeter snö att huka sig under.
Jag hade precis börjat tänka på en ny säsong för växthuset och då kom denna vinter...med mycket snö och så kall...
Temperaturen i helgen har pendlat mellan -22 och -27.

När jag klev ur sängen i morse, så visade det -22 ute och jag hoppades att vår morgontrötta hund skulle vara ännu morgontröttare idag, så man kunde dra ut lite på att ta sig ut, men våra planer gick isär...

Det skulle bli en kort runda, men trots kylan och frusen näsa, så var vi ute över en timme. Det är ju oerhört vackert så även om kylan biter i kinderna, så var det lite svårt att bestämma sig för att gå in. Väl inne, med illröda kinder, blev det till att elda för att få upp värmen och nu ligger en nöjd och trött hund och sover på soffan i köket.

Inga kommentarer: