lördag 28 januari 2012

Småfåglar


Domherrehane

En suddig pilfink


Domherrepar,talgoxe och pilfink


Domherre och pilfinkspar



Gulsparv,nötväcka och domherre

Uppväxt med fågelskåderi och ett stort intresse för naturen, så blir jag så glad så fort fågelbordet utanför fönstret fylls med alla småfåglar...Jag skulle kunna sitta och titta i evighet och kolla in deras färger och olika beteenden...tyvärr finns det inte så ofta tid till det, men jag försöker ta mig tid till det lite då och då...i veckan har det varit mycket aktivitet vid fågelbordet och kärven.

Hela den här helgen är det räkning av vinterfåglar och jag kan givetvis inte låta bli att vara med den här gången heller...Satte mig strategiskt vid köksbordet, när det skulle jobbas inför en utställning, så jag samtidigt kunde ha koll på vad som hände där ute...Det blev räkning i 1 timme och så lite stickprover, för även om jag bara tänkt räkna 1 timme, så kunde jag ju inte fortsätta att hålla koll på vad som hände utanför fönstret.

Nu är det inrapporterat, men tittandet på fåglarna kommer jag ju att fortsätta med...nästan lite som terapi vissa skeden i livet...

Inga kommentarer: