torsdag 17 maj 2012

Jobbardag i verkstan...









Jag har alltid älskat att skriva...i hela mitt liv...svenska var ett av mina favoritämnen, jämte bild och slöjd. Bäst var när man fick skriva fritt.
Det sitter verkligen i alla dom här favoriterna, men ändå när jag sätter mig ner och skriver så känner jag, att jag borde nog göra nå´t annat än sitta här och skriva...undrar varför...
Nu sitter jag i alla fall här och skriver och skulle bara sammanfatta en ledig dag ihop med maken...
En ledig dag ihop med honom innehåller att man får ägna mycket tid åt det man tycker är roligt...och det är dessutom rolig att jobba ihop med fortfarande :-)Har väl gjort det i sådär 30 år snart...Det är en förmån att få ah det så!

Tidigt i morse gav han sig iväg till det jobb som mest försörjer oss. Jag tog en runda i skogen med hunden och det blev en lång runda där en gök bestämt sig för att göra oss sällskap hela vägen. Faktiskt den första för i år för mig!

När vi nästan är hemma ringer maken. Han har redan jobbat färdigt och undrar om jag vill ha frukost när vi kommer hem...hunden och jag.
Kommer hem till ett nästan färdigt frukostbord och det blir en ganska lång frukost och diskussioner om dagens kommande arbete.
Vi har en lista att bocka av så att allt verkligen blir gjort.
Så sätter vi fart med att slipa glasfat, limma smycken. Han svetsar armeringsjärn till de nytillverkade vimplarna i glas. Fågeln i ståltråd blir också färdig.
Allt ska ju vara färdigt till söndagens trädgårdsutställning.Vi jobbar på riktigt bra! Så fixar jag lunch när allt är i det närmaste klart och sen se blir vi så trötta så efter fika med yngsta dottern blir det till att sova lunch:-)

Jag har alltid lika svårt att sova...dag som natt, så det tar lång tid innan jag slumrar...maken kan bara lägga huvud och så slocknar han. Kan avundas det ibland när jag ligger där och snurrar.

Efter en tupplur så måste det handlas lite och vi tar också en tur till kyrkogården och maken gör fint på gravarna. Jag kör hemåt, maken tar hunden och går hem sista biten. Hunden som till sin lycka fått följa med i bilen...
Nu blir det äntligen middag...sallad...och imorgon bitti ska det bära av till äldsta dottern och hennes sambo...och så en liten påminnelse om det som händer på söndag...

Inga kommentarer: