torsdag 24 maj 2012

Lite segt...























Vaknade med huvudvärk...men försökte ändå få lite gjort på morgonen...disken svämmade över och...
Efter att mellandottern fått mig att få lite fart redan i förrgår, så vi kom hem med en massa säckar med kläder och textilier efter en älskad avliden svärmor och farmor. Det är mycket som ska skänkas och allt ska ju tvättas... Hann väl med 7 maskiner igår och nu verkar det vara bara 3 kvar. Det är så bra att veta att det kommer till användning av nå´n som behöver det, men man påminns så av alla olika kläder och textilier om olika händelser under de dryga 30 år som hon var min svärmor.
Man minns mycket när man ser de olika tygerna...man minns dofter, man tom känner dom, hon finns nånstans där i sommarvinden och man minns olika högtider mm som är förknippade med tygerna.
I alla fall så är tvättmaskinen igång igen och det har varit ett fantastiskt torkväder jag har haft så allt har kunnat läggas ner i säckar...men det är mycket tankar och funderingar och som sagt andra minnen som kommer upp.

Efter en frukost tillsamman med maken tog jag mig samman för att gå ut med Otto i det härliga sommarvädret.
Solen och huvudvärken är ingen jättebra kombination men ut måste jag ju.


Vi kom bara sådär 500 m så tog det tvärstopp...Det visade sig att Otto var precis lika seg som jag är idag och han bara låg där och vägrade gå! Hade svårt att hålla tålamodet uppe och till slut när jag väl fick upp honom så sa jag till honom: nu går vi hem...det här går INTE. Jag vände och började gå tillbaka samma väg som vi kom. Då fick han fart och visade precis vilken väg vi skulle gå och vi skulle inte hem redan! Vi travade genom snår, buskar och snart utslagna liljekonvaljer, så det blev en liten runda till sist, även om den blev väldigt kort mot vad den brukar bli. Det brukar vara svårt att gå med Otto när det är varmt, men han brukar inte vägra så snabbt och bara lägga sig på stigen och njuta med en allt mer frustrerad matte, som så gärna vill ha den där promenaden tillsammans med honom. Idag var vi tydligen sega båda två, så det blev hem och fortsätta med tvätten emedan han bara ligger där och tar igen sig efter denna ansträngande morgon.

Inga kommentarer: