tisdag 13 augusti 2013

Sommar...

Oj det var länge sen jag skrev här...Det beror inte på att det har varit stiltje i mitt liv, utan snarare tvärtom och jag tänker inte backa tiden och börja skriva från när det var vinter och allt var vitt, vitt, vitt...
Precis som den otroliga vinter vi hade så...

Förärades vi med en fantastisk sommar...Minns inte när det var en så´n sommar senast.
Den är långt ifrån  slut än, även om termometern just nu ikväll "bara" visar +14 grader...

Sommaren inleddes med en fantastisk resa till Kroatien i juni. Maken och jag fick glädjen att ha med två döttrar och en svärson och Kroatien är ett ställe, som till och med hemkära jag kan tänka mig att åka fler gånger till. En underbar vecka, med härligt bad, sol, vacker natur, trevligt folk och god mat...




Zadar bjöd på en gammal mysig stad  mycket mysiga restauranger och gamla byggnader.






Havsorgeln besökte vi, vilket var en upplevelse och vi besökte också Hälsning till solen som vi givetvis borde ha besökt när det var mörkt, eftersom det hade varit vackert att få se ljusspelet i olika färger. Ganska smart också att solcellerna i plattan försedde gatlyset runt om med ljus.

Fantastiskt vad vår jord har att ge...om man bara tar vara på och är rädd om det vi har...
Vi bodde egentligen en liten bit utanför Zadar. Hyrde en lägenhet i ett hus som mysiga Mr Frano äger











En dag var vi på utflykt till nationalparken Krka










Krka bjöd på oerhört vackra vattenfall och även denna dag var det soligt väder och det blev också en liten båttur till Skradin en mysig liten stad

Dagen före hemfärd träffade vi äldsta dottern med sambo och shoppade en hel del inne i gamla Zadar och vi åt  middag tillsammans innan vi begav oss var sitt håll...vi bodde ett par mil ifrån varandra...
Tror vi alla var nöjda med vårvecka och var överens om att kunna åka tillbaka igen...Verkade vara den eniga åsikten av alla passagerare på flyget...









Inga kommentarer: