torsdag 12 februari 2009

Åh så blev det ingenting...

Åh vad jag har stickat
Inte med mina nya garner på bilden nedan för det har bara blivit en härva som har nystats upp
Nej mina växtfärgade garner sen i somras är just nu aktuella
Fick för mig att sticka vävstcikning
Inte alls svårt men dock 2 olika varv att hålla reda på
Där började problemet med min hjärna som ständigt är full av idéer med allt som jag inte håller på med just nu

Nu har jag stickat med olika grovlekar på stickorna
Olika tjocklekar på garnet
Jag repar upp och sen när jag äntligen bestämt vilka stickor jag ska ha

Då repar jag upp och repar upp igen för jag minns inte vilket varv jag är på
Kan det verkligen vara så svårt att hålla reda på!?
Man blir ju frustrerad på sig själv
Så i tre kvällar har jag stickat men det blir ingenting
Bara en massa lockigt garn i högar

Inga kommentarer: