tisdag 3 februari 2009

Vad gör en nästan 50-årig tant på "dagis"???

Det är en fråga som jag ställt mig de senaste veckorna


Visst jag har arbetat med dessa underbara varelser i stort sett hela mitt liv
Jag gillar att pussla knoppussel och andra pussel
Läsa sagor
Pärla
Rita
Krypa omkring och köra bil och tåg
Och inte minst bygga med lego!!!
Det är min favorit
Väva i små vävramar är inte heller fel


Men alla dessa snoriga, febriga och hostiga barn bara invaderade
Vad hände...
Jo jag började för 3 veckor sedan att tappa rösten


Det var väl inte så farligt men
Sen började halsont
Det var inte så farligt för det gick över snabbt och

Jag hann tillbaka till "dagiset" en hel dag


Sen var det stopp
Jag blev liggande pall

Halsont igen och huvudvärk
En förskräcklig huvudvärk


Jag blev sjukskriven för förkylning för den går aldrig över?!
Klart den gör men jag brukar inte bli såhär sjuk och jag börjar faktiskt undra...
Brukar få höra när familjen är dålig: varför blir aldrig du sjuk?


Nu vet jag svaret...det behövs 10-15 krassliga dagisbarn på en gång för att det ska bryta ut på mig

Så nu vet vi det

Snart 3 veckor sedan och fortfarande ont i öronen
Har varit och hämtat nytt receptbelagt nässpray och har stora förhoppningar på det för...

Nu vill jag inte ha det här längre
Det räcker liksom
Undrar när jag ska våga mig in i gänget på dagis igen?!

Inga kommentarer: