söndag 8 februari 2009

Instruktioner

I morse när jag skulle inta mitt receptbelagda nässpary så läste jag återigen noga igenom bruksanvisningen
Jag insåg då att jag tidigare hade missat en viktigt instruktion

Jag läsare att man först ska ta av korken innan man sprayar
Sen ska man böja sig framåt(omöjlig med täppta bihålor för då rinner sprayet ut igen)

Det först i instruktionen kommer jag att följa. Tack för den upplysningen!
Det andra
Där tänker jag göra tvärtom
Luta huvudet bakåt

Sen läser jag följande:
Det går att tvätta av pipen på sprayflaskan
Du tar då av korken först och sen tar du loss pipen och tvättar den
När den är rengjord sätter du dit pipen innan du sätter dit korken

Tänk att jag hade fattat det här alldeles själv
Så underbart att vakna till en ny dag och känna sig ovanligt smart

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske kan få jobb som apotekare! Jag vet inte hur de värderar erfarenheter av läkemedel där..? ;-)

Tilda sa...

Haha, jadu det skulle vara något. Du kan ju mer om mediciner än apotekarna kan :D

Anonym sa...

Mamma, där hade verkligen passat! Du hade tom kunnat lägga till att "det går även att luta sig bakåt när du använder spraye och har täppta bihålor" om någon kund velat ha den informationen.