tisdag 3 februari 2009

Sticka



Som tidigare inlägg visar så har jag drabbats av en envis öronontbihålesjuka
Rethosta hela nätterna som gör mig TOKIG
Som tur är har det funnits en dag då och då under dessa 3 veckor som man tror att nu är man frisk
Men så blir det inte riktigt så
Man hinner hoppas i allafall

Det turliga med dessa friskaredagar är att en av dom inföll en lördag när jag skulle ha stickcafé hemma
Det gick alldeles utmärkt att genomföra

Jag kunde visa upp allt jag hade kunnat få gjort stickande och virkande i sängen
Det har blivit en halsduk virkad i kärleksknutar
Ett par halvvantar i både stickat virkat
En stickad hatt som tovats i tvättmaskinen

Ett par saker till som har påbörjats men som inte riktigt är klart vad det kommer att bli...
Det återstår att se

Det har hunnits med en klippning och att
Åka med yngsta dottern för att skofynda

Vi gjorde fynd både hon och jag
Dagen avslutades med en räckmacka för min del och pasta för hennes del

Det var riktigt länge sen vi hade möjlighet till nå´t så´nt tillsammans
En så´n dag får man ta vara på

Sen har jag ju lite annat att se fram emot
Jag har beställt GARN och planerar i huvudet vad det ska bli
Just planeringsstadiet är det bästa
Man ser alla otroliga möjlgiheter man har framför sig
Komma igång är ok
Göra färdigt en helt annan sak

Något mer som är positivt är att det LJUST så länge nu
Visst är det skönt

Inga kommentarer: