söndag 8 februari 2009

Följetongen i bihålorna

Så stod jag då inte ut längre utan efter drygt 3 veckor med öronvärk och ont i bihålorna så ringde jag min läkare igen

Jag sa till honom att jag ger mig inte
Jag håller på och ringer
Det här är inte normalt

Jag talade om precis hur hopplöst allt var att man inte kan jobba när man är sjuk,att man ev inte kan få sjukpenning när man är sjuk eftersom jag har haft den smarta förmågan att skada mig i ett finger och då gick väldigt många sjukdagar

Det spelar ingen roll om man ÄR SJUK man är ändå inte sjuk för man har varit sjuk i nå´t annat som gör att man inte kan vara sjuk längre?!
Jag får inte själv ihop det i mitt huvud
Hur i hela friden tänkte jag när jag satte fingret i vedklyven?!

Jag borde ju ha fattat att passa mig noga för att bli nedsmittad på dagis när jag redan har varit sjuk och inte kan vara sjuk längre
Eftersom jag dessutom har den dåliga smaken att bli arbetslös så kan man heller inte få a-kassa om man inte är helt arbetsför

Talar om för honom att det här går inte...
Jag kan inte gå en hel månad och vara dålig
Får till svar att jag möjligvis behöver penicillin men man ger inte det längre
Du får helt enkelt fortsätta med ditt nässpray

Jag förstår givetvis vikten av det med att bakterier blir resistenta
Jag förstår att jag måste medverka till att det inte blir värre
Men jag måste bli frisk nu!!!

Sen säger läkaren: äter du citron och grapefrukt?
-Ja
-Varje dag?
-Nej inte varje dag
-Då ska du göra det
-Det kan vara så att det i spottkörtlarna bildats stenar efter allt det här så då är det bara att äta citron!!!

Jaha så nu äter jag citron och sprayar receptbelagt nässpray sen en tid tillbaka och har ont i öron och bihålor och ibland ser jag ut som en hamster

Hjälper inte det nu efter ytterligare vecka så ska jag ringa läkaren igen
Det har jag gjort 1 gång i veckan i 3 veckor nu
Så det lär jag väl få fortsätta med
om det inte sker ett under de närmaste dagarna

Inga kommentarer: