tisdag 13 oktober 2009

Jönköping


Så har det varit en helg med besök av alla döttrar och deras sambos(heter det så?)
Min mamma som inte skulle fira sin födelsedag är nu inne på ytterligare firande...vilket i ordningen vet jag inte
Vi fick i allafall förmånen att få ha våra döttrar hemma samtidigt och även träffa en del andra släktningar
Firandet skedde på lördagen och på söndagen hade vi lovat att köra tillbaka dotter äldst med sambo, till Jönköping.
Ja det var ju för att vi inte hade varit hos dom sedan vi hjälpte dom att flytta i maj och nu var det nytapetserat och det skulle upp saker lite här och där på väggarna

Otto fick följa med på sin första stadsresa
Först blev det bad så det inte var för mycket hunddoft i bilen jag skriver doft men en del skulle säkert använda ordet lukt istället

Yngsta dottern skulle vara hemma men hade mycket skolarbete så vi packade in oss, hund och packning i bilen
När yngsta dottern stannade hemma innebar det att dotter två fick plats i bilen och hon packade in sig hon också


Resan dit var det en del gnyende men på det hel gick det bra
I stan var det många promenader under dagen och vädret var isigt och regningt
Det tog hur lång tid sm helst att gå runt kvarteret eftersom folk slänger så mycket intressanta saker på marken
Nästan att mitt tålamod tröt ett tag
Inne i lägenheten skötte han sig exemplraiskt
Det mesta som skulle göras i lägneheten blev gjort och vi hann också äta middag tillsammans

Allt tar alltid mycket längre tid än man tror
Så är det alltid
Min gissning på att vi skulle vara hemma 20-21 någongång sprack ganska snabbt

Vi åkte därifrån vid halvsjusnåret och hade en helt otrolig hund på hemvägen
Han sa inte ett knyst
Kanske var han bara trött eller så var han nöjd med alla stadsdofter och dess upplevelser

Idag när jag är sådär uppåt för att det är så himla uppiggande väder så tar han igen det
Han har fått värsta flombet
Jag som tycker att han har lärt sig så mycket...men idag vet jag inte...
Han far runt som jag vet inte vad och nafsar på allt och alla men nu har han nog tröttat ut både sig själv och mig och jag tröttas inte ut så lätt

Nu sover han lugnt i sin korg åtminstone trodde jag det för när jag kulle titta efter om det stämde det jag skrev så var det en svans som gick ivrigt fram och tillbaka...


Inga kommentarer: