söndag 18 oktober 2009

Min nya mössa


Jaha så blev det också en vintermössa i regnbågsgarn

Glad blir den i allafall i höstrusket och vintermörkret även om jag förstår att mellandottern fortfarande tycker att man INTE måste ha saker som syns lång väg!!!
Jag lär mig visst aldrig men jag vet inte om jag vill lära mig att inte synas...inte för att jag i sig vill synas men jag älskar färger och det är liksom jag och det är svårt att ta bort den biten av mig

Så har jag har precis bestämt mig för nya glasögon och har haft hem några olika bågar...så har jag aldrig gjort förut
Jag har alltid bestämt mig direkt i affären men då har det funnits knallröda, knallblå och cerise...ja jag har faktiskt haft ett par cerise och jag älskade dom...nu fanns det mer diskreta så det blev svårare att bestämma

Till slut bestämde jag mig för ett par diskreta vinröda men då måste jag tala om att jag fick rekommendationer av optikern att välja ett par rosa...jo jag passade faktiskt i dom men jag tackade nej... du ser rätt mellandotter...JAG TACKADE NEJ TILL ETT PAR ROSA GLASÖGONBÅGAR men det måset jag väl kompensera på nå´t annat sätt framöver så säkert kommer jag att synas långt i den här mössan och du vet att det är din mamma som traskar omkring flera hundra meter bort när du ser mig på stan...vilket trygghet för dig...jag är den jag alltid har varit


Inga kommentarer: