torsdag 4 augusti 2011

En vardagskväll...








Den här veckan har maken börjat arbeta efter 4 veckors semester. Själv har jag arbetat hela sommaren...blev inge semester i år och de lediga dagar jag har haft har jag sett till att få in kurser här hemma hos oss...

Efter att igår ha arbetat två nätter och sovit till framåt lunch igår så var de som vanligt lite vardagsbestyr här hemma...Jag är väldigt hemmakär och kan njuta av att få laga middag till familjen i lugn och ro och kolla lite hur det har växt i växthuset och inspektera andra små saker som hänt, sen jag senast var i vaket tillstånd dagtid:-)Igår hade tex min frösådda svart pensé börjat blomma:-)Vilken lycka!

Igår efter middagen förslog jag att vi skulle ut i skogen och leta svamp...eftersom jag har en man som oftast är med på det jag föreslår så kom vi ganska omgående iväg.

Vi hittar aldrig en massa kantareller men vi hittade lite i alla fall. Vi kom också hem med en stor bukett med nysört och rölleka och en alldeles slutkörd hund som hade hoppat över stubbar och ris och fått upp spår på diverse varelser.
Kvällen avslutades med kantarellmackor...det räckte till två var! Sedan blev det ett bad för mig i poolen innan det var läggdags.

Inga kommentarer: