måndag 3 augusti 2009

Sjalar




Som jag skrivit förut så var det nog nå´t som hände när vi hade sjalutställning i vår trädgård
För det mesta stickar jag sjalar nuförtiden
Det passar mig eftersom jag har väldigt svårt för att göra två likadana saker, som två sockar, två vantar, två framstycken, två ärmar...och det måste man ju...ja dom behöver ju inte va likadana i mönstret men det måsta i allafalla vara två av dom
Då är sjalar oerhört tacksamt!

Nån jag känner mig oerhört tacksam emot är den stickkompis som orkade med mig när jag stickade denna sjal eller det är inte den jag började på då för..hon fick upprepa sig och upprepa sig och läsa mönstret högt och till slut fattade jag men vilket oerhört tålamod denna människa är utrustad med!!!
När jag sen skulle fortsätta själv så tappade jag en maska och var helt borta i mönstret
Så när jag ändå måste repa upp så började jag sticka i ett annat garn...med hjälp från min makes och yngsta dotters högläsning i mönstret så klarar jag en bit för att upptäcka att det här garnet var inte tillräckligt tjockt Hm...

Då satte jag mig och beställde det garn som det skulle va enligt mönstret
I en helt underbar blå färg
Garnet kom snabbt hem och då upptäckte jag att det är samma garn jag beställt en gång förut och trott att det var blått!!!!
Visst är den blå på bilderna ovan också?! Men inte i verkligheten
Så nu har jag en lila sjal men orkar inte riva upp igen fast jag har köpt ett garn till så kanske blir det en grå också så småningom

1 kommentar:

Anonym sa...

En sån underbar sjal!!!!!! och jag vet hur du har kämpat med dem- den är jättefin som allting du gör och det är den oavsett om den är blå eller lila.