onsdag 19 augusti 2009

Skroddenhalsduk med noppor




Så repade jag upp den skroddenhalsduk jag började på när jag hade en stickande vän som ville lära sig sticka på skrodden
Jag har haft ett antal intresserade stickerskor hemma i sommar som har velat lära sig det här
Tyckte det var för tunna stickor på den här jag hade börjat på
Vill ju att det ska bli lite luftigare och dessutom gå lite snabbare att bli klar så man kan börja med nästa projekt
Jag har ju nämligen drabbats av nå´n sorts tillfällig förvirring och gör klart alla saker jag har börjat på
Man kan undra hur länge det håller i sig
Jag som alltid har haft kassvis med påbörjat
Så började jag då sticka i det här turkosa tonade garnet igen och ganska snart tyckte jag det blev långtråkigt att bara sticka räta maskor
Jag började plocka in stora och små noppor om vartannat och tog också in grått garn
På en av bilderna ser det ut som om det är rött garn men så är inte fallet
Den andra bilden stämmer färgerna på
Hoppas nu kunna göra klart den här halsduken för igår kom min tjocka kroknål som Carina skickat till mig
Jag vill i nuläget heller börja med den krokade sjalen men vi får se om jag håller ut

1 kommentar:

Cina sa...

Nu är jag jättenyfiken på vad du har hittat på med kroknålen :-))