torsdag 6 augusti 2009

Sommar











I två hela dagar har det varit "riktig" sommar
Solen har lyst hela dagarna och inte en regnskur
Sådär 23 grader i skuggan

Imorse vaknade jag nöjd med att ha klarat av att genomföra gårdagens kurs
Sen kände jag huvudvärken och i samma veva förstod jag varför
Lukten från pappersbruket vällde in och jag bara hoppades att jag inte skulle behöva bli liggande en så´n här härlig sommardag
Fick kurera mig med divrse medikament och tog det lite lugnt
Sakta började huvudvärken släppa

Det blev frukost och sen ett svalkande bad i poolen
Sen satte jag igång och städa upp all ull mm från kvällen före
Så var det dags att sätta en ugn med glassmycken från kursen tidigare i veckan

Dagen rullade på och sådär vid 15-tiden, samtidgt som jag skulle ha koll på glasugnen så kom jag på att jag i år har glömt ta fram hängmattan
Jag brukar alltid vilja ta fram den för tidigt så tidigt så man blir alldeles nedkyld om ryggen men i år...
Den åkte snabbt fram och så tog jag mopsboken med mig och lade mig i hängmattan
Yngsta dottern tog ut datorn och satte sig bredvid i en trädgårdsstol
Det är övning på teorifrågor som gäller när man snart fyller 18
Men det blev bara en kort stund i hängmatta innan det var dags för matlagning

Ikväll gjorde jag ett försök igen med hängmattan och det är verkligen härligt att ligga och titta rakt upp genom trädkronorna
Skulle kunna ligga där länge och fundera om det inte var så mycket annat som behövdes göras
För att föreviga utsikten från hängmattan tog jag i allafall lite bilder

Inga kommentarer: