måndag 3 augusti 2009

Våra döttrar







Jag har alltid tyckt om att ha barn i alla åldrar omrking mig
Av våra tre döttrar finns bara en kvar hemma numera
Jag har haft barn runt mig i stort sett hela mitt liv och det var en riktigt jobbig tid att inse att dom bestämt sig för att flytta
Sen tänker man förhållandevis snabbt om och ser alla roliga möjligheter med att träffas lite då och då
Rum blir lediga och nya möjligheter öppnas för all mina kreativa aktiviteter

Men så börjar man inreda rummen för att alla som vill komma hem och hälsa på ska ha
ett bra övernattningsrum
Så märklig man är
Dessutom är vi ju fler nu när vi samlas än förut och det behövs fler sovmöjligheter än förut och det skaffar man så gärna så...

Under en av sommarveckorna slog det mig återigen vilka olika döttrar vi har förärats med och så roligt det är med barn fast dom inte längre är barn

Äldsta dottern som befann sig i Italien informerade mig om att hon nu låg i en solstol framför poolen på hotellet och att man var tvungen att använda badmössa vilket syns på bilden(även om det påminde mig om alla dessa bäbismössor i hjälmmodell som hon haft som liten)
Efterfrågade bild även på pojkvännen i badmössa men han hade avböjt att vara med på bild

Mellandottern skickade en bild på vad hon och henne pojkvän nyss gjort
Dom hade gjort flädersaft och visade stolt upp hur mycket det blev!!!
Dom är ena baddare på att ta vara på vad naturen har att ge och att göra storkok som underlättar i vardagen

Yngsta dottern är mopsfantast och fick till sin stora glädje komma hem till ett par som har ett helt gäng helt underbara och trevliga mopsar i diverse åldrar och storlekar
Vilken em det blev för henne och även för oss förstås
Vilka glada härliga hundar
Så berikande livet blir med alla dessa olika döttrar runt sig





1 kommentar:

Carina sa...

Finns det nåt härligare än sina barn? oavsett om de är vuxna eller ej- men visst är det en kluven känsla att se dem flytta.....