torsdag 13 augusti 2009

Växtfärgning








Så kul det är med garnälskande kompisar som med kort varsel kan rycka ut och vara med på mina impulsiva idéer
Igår fick jag en hel dag med garnfärgning
Vilken lycka!!!
Finns det nåt mer spännande än att se garnen ta färg...
Det blev färgat både med valnötsskal, krapp och vass och sen en hel del pulver som man kunde blanda med varandra och få fram olika nyanser
Vi färgade och exprimenterade och färgade till sista droppen i färgbaden som gav en marsipangrön färg
Det blev 25 härliga härvor garn att dela på och göra nå´t av framöver
Det är härligt att bara titta på dom än så länge...där dom hänger på tork




2 kommentarer:

Cina sa...

Oooh så ljuvliga färger- tänk att det kan bli så vackert av valnötskal och vass....otroligt. Ska bli jättespännande att se vad du kommer att hitta på med dessa-nu komemr jag att spana :-)

Anonym sa...

Hej Mia
Jag skulle vilja fråga dig lite om växtfärgning och jag undrar om du har en mejladdress jag kan nå dig på?

Mvh Anne