torsdag 6 augusti 2009

Ullkurs

Igår skulle jag ha sommarens andra ullkurs
Tovning i alla dess former...
Jag var nervös hela dagen

Till kursen hade det bla anmält sig en norsk och två tyskar och en svensk
Hm, jag kan inte ett ord tyska så maken fick ringa och kalla dom
Hade ingen aning om hur jag på tel skulle få fram att dom var välkomna hem till oss

Dom hade varit här och anmält sig till min man och mitt förslag var att vi skulle ringa...hur kunde jag komma på den idén?!
Dom kände till att jag inte kunde nå´n tyska men jag verkade oroa mig mer för det än dom

Kvällen blev helt fantastisk
En otrolig sommarlkväll
Det var jätteintresserade männikor som kom och jag hade en norska som tolkade åt mig hela kvällen så dom skulle få så bra information som möjligt

Norska är helt ok at förstå och även en del tyska men att säga nå´t på tyska när man aldrig har läst det(jag läste ju franska en gång i tiden)
Det blev både hela tygstycken, äggvärmare, tavlor och underlägg gjorda

Kvällen avslutade vi med kvällsmackor i vårt kök men arbetena följde med in eftersom det var svårt att avsluta

Min man som kan tyska hjälpte till att hålla samtalet igång under fikapausen och det kändes väldigt roligt när dom var så oerhört tacksamma för att vi hade kunnat genomföra denna kväll
Dom framförde ett välförtjänt STORT TACK till min man som lyckats få tag på dom och göra sig förstådd så dom visste att dom var välkomna

Hoppas dom fick ett bra sommarminne med sig hem
När jag gick och lade mig hade jag visserligen huvudvärk och svettades men jag kände mig riktigt nöjd

Inga kommentarer: