måndag 14 september 2009

Ålderstecken

Vår äldsta dotter tycker att hon nu vid 24-års ålder(vågar man skriva hur gammal hon är?!)
Ja, hon tycker att hon börjar få en del ålderstecken
Rynkor, orkar inte vara uppe lika länge som när hon var yngre...
Jag vet inte att jag känt av nå´t sånt
Rynkorna ser jag till att fylla ut
Somnat vid tv:n har jag alltid gjort men annars kan jag prata hela natten
och ändå vakna förhållandevis tidigt
Inga sovmorgnar för det går liksom inte att sova
Hm, kanske det är en annan sorts ålderstecken
När jag ska läsa mina läxor däremot så somnar jag precis som när jag var 14 och känner mig väldigt ung

1 kommentar:

Cina sa...

Tillåt mej småle :-) så underbara ungdomar är- förlåt vuxna unga ska jag kanske skriva. Känner igen mej i det du skriver...och så BRA du skriver....:-)