fredag 6 augusti 2010

Halsduken







så hittade jag då en variant på halsduk som jag ville testa med det här rosagröna garnet...
Man stickade rätstickning i 50 cm och sen när man maskar av så släpper man av varannan maska så maskorna repas upp och vips blir det en halsduk som är 150 cm istället.

Det här tänkte jag skulle passa mig...jag gillar det här lite glesa och vad snabbt det skulle gå trots att det var stickor nr 5...
För säkerhets skull så stickade jag 60 cm istället för jag vågade inte riktigt tro på att den skulle bli 3 ggr så lång...

Nu är den klar och den blev bara en meter så jag får nog repa upp igen:-)
Det här garnet varar verkligen länge och sysselsätter mig vecka efter vecka...får se när jag tar tag att repa upp allt och göra om halsduken för nu har jag redan börjat fundera på vad jag ska göra av det garn som blir över...det går inte åt så mycket garn till den här halsduken...tänkte mig ett par pulsvärmare av nå´t slag...

Inga kommentarer: