tisdag 17 april 2012

Ottos fynd


För ett tag sen när vi i efterskott var och firade en av mina systerdöttrar,så satt vi och pratade om diverse saker. Det blev mycket skratt och jag säger:jag är hopplös ibland. Kan börja skratta bara jag kommer att tänka på nå´t kul..en film spelas upp i mitt huvud och jag kan knappt berätta för omgivningen vad det är som är så kul:-)

Värst är väl när jag får mina skrattanfall när man gått och lagt sig och maken vill sova. Jag försöker kväva mitt skratt, men det går sällan särskilt bra:-)

Jag vet att en del tycker att jag borde bli vuxen och kunna skärpa mig och visst ibland skulle det kanske behövas, men egentligen tror jag inte att jag vill bli så vuxen...nå´t inom mig motarbetar detta:-)

Ja i alla fall så berättar min syster att hon också kan bli sådär skrattig och börjar berätta en historia om när deras hund och hon var ute på en sen kvällspromenad. Hunden snappar snabbt upp nå´t i mörkret och när hon ser vad det är så är det en hel hotdog, som hunden bara släpper ifrån sig millimeter för millimeter. Min syster skrattar och vi skrattar och så säger vår gemensamma mamma: ja fast då är ju Otto värre!!! Då börjar ja skratta så jag knappt kan säga nå´t...jag förstår vad hon syftar på och jag vet inte om det är särskilt kul, men vi har skrattat åt det ibland...och det är typiskt en så´n sak jag kan komma och tänka på när det inte alls lämpar sig för att skratta.

Jo det var så att för ett tag sen, när maken varit ute och gått med Otto så kom han hem...och berättade skrattande: Otto stannade till och nosade vid några bodar borta vid fritids. Han stack in huvudet under en av bodarna och maken har ett väldigt tålamod, så jag kan tänka mig att han fick nosa sig ganska nöjd och så rätt vad det är ser han att Otto får tag i nåt. Han går fram och tar tag i det han har i munnen...nå´t stort och tjockt som husse på håll trodde var en gren men vad är det?! Jo en hel falukorv...husse får ena halvan i handen och Otto tuggar i sig lite av den andra halvan innan han låter husse ta hand om bytet.

Jag kan verkligen se det här framför mig ibland...vilken lycka att hitta en så stor korvbit och vilken förvåning för husse att grenen bara går av sådär lätt och han upptäcker att det är en falukorv:-)Inte riktigt vad man väntat sig kanske:-)
Dessa roliga oväntade saker som händer hela tiden och förgyller vardagen med ett skratt...

Inga kommentarer: