fredag 13 april 2012

Tulpaner


Gul vissnande tulpan


Citrondoftande gula vissnande tulpaner


Glad tulpanhandduk


Papegojtulpaner


Papegojtulpaner


Jag älskar tulpaner...i alla de sorter...
Senaste veckan har jag fått glädjen att omge mig med många av dom...

Dom ljusgula från äldsta dottern med sambo...Det spred sig en doft av citron i köket och den kom från dom gula tulpanerna. Trodde först att ögat lurade mig...gult...citron...citrondoft,men det verkade vara sant att dom doftade citron. Har aldrig varit med om det tidigare.

Nu börjar dom vissna, men som vanligt tycker jag dom är vackra även då, så dom får stå ett tag till.
Så dök mellandottern med sambo upp och förärade oss bla denna glada handduk! Tulpaner i klara färger, som lyser upp i köket! Vardagsglädje!

Häromdagen fick jag också glatt ta emot en härlig bukett papegojtulpaner, från stickcafédeltagarna som jag träffade för sista gången i vår, nu i veckan...
Vilken vecka att få omge sig med så mycket vackra tulpaner!

Inga kommentarer: